ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Székely József egyéni vállalkozó (továbbiakban:
Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.draftklima.hu weboldalon
keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe
vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit
tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.draftklima.hu
weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak
teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy
közreműködője által történik.
Szolgáltató Adatai:
Név: Székely József e.v.
Nyilvántartási szám: 42505880
Székhely: 1202 Budapest, Olt utca 17.
Adószám: 67023345-2-43
F-Gáz: 1000000065943
F-Gáz k.sz.: 2000000056136
Email: info@draftklima.hu
Telefon: +3620/294-24-33
Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott
minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a
www.draftklima.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található
elektronikus áruházon (a továbbiakban: www.draftklima.hu webáruház)
keresztül történik.
Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi
ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott
Felek között jön létre. A www.draftklima.hu webáruházban történő
vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.
évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza.
1.2. A www.draftklima.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus
úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott
módon.
1.3. A www.draftklima.hu webáruház szolgáltatásainak jelentős része
elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes
szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek,
melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig
szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre
telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.
A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött
szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt
iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.5. A szerződés nyelve magyar.
1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.7. Ügyfélszolgálat elérhetőségei
• Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfőtől péntekig 08:00-16:00
• Telefon: +3620/294-2433
• E-mail: info@draftklima.hu
2. REGISZTRÁCIÓ
2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott
található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két
részből áll.
Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév,
egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a
regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre
kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek
kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet.
Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy
jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat
feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban
foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul
megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb
problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az
Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem
a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató
minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel.
A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a
Személyes beállítások linkre kattintást követően elérhető Személyes
adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív
megrendelések adatait is érintheti.
Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő
megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem
terheli.
3. MEGRENDELÉS MENETE
3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk
használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs
oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges
tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás
tartalmazza.
A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a
weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál
kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.
Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel,
ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk
forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati
utasítását az áruhoz mellékeljük.
Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati
utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze
vevőszolgálatunknál, pótoljuk.
Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető
tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a
weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.7. pontban
találja.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett
összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már
tartalmazza.
A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.
3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a
Szolgáltató fenntartja!
Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24
órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár
kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves,
pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy
“1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron
szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást,
amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül nem csak
regisztrált Ügyféltől fogadja el, azonban a megrendeléshez minden, az
Ügyfél adataira vonatkozó mező maradéktalan kitöltése szükséges. (Ha az
Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a
Szolgáltatótól.)
A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást
követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon
található „Kosárba rakom” gomb használatával teheti Kosarába.
A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán
található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható
az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető
(„Eltávolítás”).
Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés”
feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a
Weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Ezt
követően választani tud az átvételi módok közül illetve meg tudja adni a
számlázási és szállítási adatokat.
Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi
módot, akkor a „Folytatás” gombra kattintva választani tud, hogy hogyan
kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét.
Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” gombra
kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása
előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet,
kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést
fűzhet megrendeléséhez.
A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés
véglegesítése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés
leadása tehát a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással
történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
4. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
4.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés
Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége
van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl.
termék törlése a kosárból a „Eltávolítás” feliratra kattintva).
5. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA
5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a
Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján
legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely
visszaigazoló e-mail tartalmazza:
-az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk),
-a rendelés azonosítóját,
-a rendelés dátumát,
-a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát,
-szállítási költséget
-és a fizetendő végösszeget.
Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem
nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött
rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.
5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és
hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében,
azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.
5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül,
amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.
évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
6. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut külső partneren keresztül
szállítmányozó cég igénybevételével szállítja házhoz, a Szállítási és
Fizetési feltételek oldalon olvasható feltételek szerint.
A
Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal,
hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép
hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem
befolyásolja.
6.2. Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget
biztosít Ügyfélnek a kiszállítási időpont megválasztására, mely nem
konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási intervallum
kiválasztására szolgál. Meghatározott órára történő kiszállítást a
Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni.
6.4. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az
Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő
helyszínen teljesíti.
7. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban
„Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell
szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási
jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog – lezárt csomagolású hang-,
illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta; – olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak.
7.1 ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK MENETE
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán
vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején
feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
Fogyasztó
határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a
7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló
nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a
Szolgáltatónak.
7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve az e-mail
küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás
szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket
indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, de
legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni.
7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt
futárnak átadja) a terméket.
7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége
Fogyasztót terheli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költségek
viselését.
A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás
megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett
visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben
az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a
Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a
visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre
irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.
7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll
módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás
kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de
legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított
14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért
fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek
amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált,
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott.
A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg
vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt
érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi
időpontot veszi figyelembe.
7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha
Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag
Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben
bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének,
tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó
használat miatt következett be.
7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés
esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja
felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a
Szolgáltató ésszerű költségeit.
7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek
– ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó
kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja
felmondási jogát – megtérítését.
8. JÓTÁLLÁS
8.1. Kötelező jótállás
8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és
a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség
terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a
felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék
nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges
teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával,
vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi,
az üzembe helyezés napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.)
Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály
egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi)
hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés
keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre
vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél
részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a
Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a
szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára
vezethető vissza)
– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban
foglaltak figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen
kezelés, rongálás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
– elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést
követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek
okozott érdeksérelmet.
– ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit
kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a
vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél
által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül,
az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie
kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része,
amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.
A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése
(kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre),
valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében
újból kezdődik.
8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik..
8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az
esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból
fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így
különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak
érvényesítését..
8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton
rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást
kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.
8.2. Önkéntes jótállás
8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a
Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást
(garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál
hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás
időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott
garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.
9. SZAVATOSSÁG
9.1. Kellékszavatosság
9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a
Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2
éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit,
azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már
léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az
Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel
időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit.
9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra
is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított
kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.1.7.9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs
egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól
vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).
Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól,
ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az
Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a
Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható
okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági
igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az
Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt
hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a
szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9.2. Termékszavatosság
9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő
Ügyfél – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott
kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell
bizonyítania.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba
felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő
kárért a fogyasztó felelős.
9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
10. FELELŐSSÉG
10.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek
felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az
információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal
felelősséget.
10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját
kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal
felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért
a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott,
továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért.
Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját
magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik
az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket)
tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen
szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért
Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen
elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles
ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató
jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló
jeleket keresni.
10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a
Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok
rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az
Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag
az Ügyfelet terheli a felelősség.
10.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat
észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben
Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja,
jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
11, SZERZŐI JOGOK
11.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított
felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető
szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak:
bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek
közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének
elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb
megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
11.2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy
más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás
céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén
engedélyezett.
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban
történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel,
kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes
írásbeli engedélyével lehetséges.
11.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a
regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen
rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén
szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely
használatára, hasznosítására.
A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az
ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú
másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes
írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel
vagy hasznosíthatók.
12. PANASZÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
12.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
• Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: hétfőtől péntekig 08:00-16:00-ig
• Telefon: +3620/294-2433
• E-mail: info@draftklima.hu
Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
kifogás 12.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a
Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja,
amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.
Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és
az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz
fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz
esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz
esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben
meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban
az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató a korábbi
megrendelés azonosító számához rögzíti, ami a panasz
visszakereshetőségét segíti.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc
napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá
intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a
Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó
érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 12.1.
pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, az ügyfélszolgálat
nyitvatartási idejében fogadja.
12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik,
az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
• Békéltető testület.
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi
szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és
teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés
rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató
székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető
testületnél.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak
minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház,
lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz,
rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
• 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: 06 (1) 488 21 86
• Telefon: 06 (1) 488 21 31
– Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.
13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
13.1. A www.draftklima.hu webáruház
Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka
megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy
tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware
védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer
biztonsági frissítéseit.
A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet
technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt
járó hibalehetőségek elfogadását.
13.2. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak
háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál
ki.
13.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit
egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe
lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A
módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra
történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal
használatához
4